torsdag 23 december 2010

Nu har vi fatt nog av elektricitet.

Sadar, nu racker det, tror jag. Med lampor, elektricitet och 'blue christmas' pa skrapig hogtalare.
Imorgon tar jag Ruben Malmgren (jag vet inte om det gor mig till Fruben Malmgren... men det star Mrs Rebecka Malmgren pa min biljett i alla fall) under armen och satter av mot det harliga o-livet pa Zanzibar. Jag langtar omattligt efter det stralande fina Swahili-koket med mycket fisk och kryddor och fruktiga smaker.
Jag har pratat med Ann pa Robinson's Place idag och kollat upp snorkling lite lost. Vi fixar resten pa plats. Jag har fyra bikini med mig sa jag ar laddad for o-liv pa varldens kanske basta o.
Vi vet inte nar vi kommer at Internet igen. Vi raknar inte med uppkoppling innan nyar da vi ar i Stone Town, har vi tur sa kanske det finns nagon uppkopplad stackars dator i Nungwi men inte pa Bwejuu Beach eller i alla fall inte pa Darling Robinson's Place dar man har ersatt all elektricitet med andra alternativ, som fotogenlampor och kolgrill. Det blir inte mycket harligare eller rarare an sadar. Den vanligtvis helt obligatoriska flakten som brukar sitta i taket och surra mer eller mindre dygnet runt finns naturligtvis inte heller pa Robinson's men den ersatts av den sa mycket harligare havsbrisen fran Indiska Oceanen.
Det blir inte battre an sa.
Nu tar jag Ruben med mig och forsvinner ut till Zanzibar, havet och brisen.
Ni far ha en god god jul och ta val hand om er. Vi har forstatt att ni ocksa far en vit jul om an inte med korallsand mellan tarna som vi far. Fortsatt skotta och ha en skon jul.
Vi hor av oss igen pa andra sidan julhelgen, efter korallrev, delfiner, och Edi:s  magnifika mat pa Robinson's.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar