onsdag 1 december 2010

gravlax, kurs och tågkaos

Jag väntar tålmodigt på att min laxbit som legat fryst i tre dygn nu ska tina upp ordentligt.
Jag har bestämt mig för en citrusgravning och Daniel har fått nogsamma instruktioner om hur han ska vända på laxbiten för få gravningen jämn, under tiden jag åker till Stockholm för kurs.

Det är dags för del 2 av fördjupningskursen i kvalificerad utredning av barn. Det var toppen förra gången och jag förväntar mig detsamma nu.

Jag förväntar mig även tågtrassel och har därför satsat på att åka både dit och hem med Swebus. Det känns liksom lite mer flexibelt än SJ...

För tillfället är det ganska mycket på en gång. Nya kliniken som vi skulle köra igång idag visade sig stå utan möbler. Vi hade förvisso ett helt gäng fenomenalt tjusiga kontorsstolar och en väntrums-sittgrupp. Men det är inte med kontorsstolar och våldsamt tunga väntrumsmöbler som vi utför arbetet. Så jag har varit på IKEA på ett litet race och jagat rätt på en sorts order som ingen ville kännas vid. Imorgon ska det komma möbler enligt en ny order jag lagt i eftermiddags. Bilen är också full med blommor och krukor och lampor och annat som ska fungera trivselhöjande på vår mottagning.
Det hade varit bra med möbler redan idag men vi är alla överens om att äventyret trots allt är lite roligt också.
Imorgon väntar en ny spännande dag innan jag susar upp till Stockholm och går kurs. På lördag är det kalas här och jag hoppas innerligt att bussen inte blir alltför sen hem på fredag kväll.
hej jansson, hej julskinka, hej sillamacka, hej tomtegubbar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar