onsdag 1 december 2010

marklyft!

Jag har tjuvat lite idag.
Jag har fortfarande min marklyftsexamen framför mig. (Pelle, vi måste bestämma när!)
Men idag när jag till slut kom ner till gymet, efter en märklig incident med vad jag trodde var ett företagskort men som visade vara ett kul skämt... så hur som helst så körde jag ett härligt och rejält ryggpass ihop med Emma som är box-instruktör på FRISK och lite av en inventarie i gymet. Hon lastade glatt på 80, 90 och till slut 100kg på skivstången när vi skulle köra marklyft.
Sådär tungt har jag aldrig ens provat att lasta på...
Men det gick vägen. Emma först och jag efter. Och nog tusan fixade jag ett par repetitioner på 100 kg i tredje settet, innan stången gled ur handen på mig och jag var såklart trött då i de musklerna vi tränade men jag vill också hålla mitt trasiga finger lite ansvarigt för att stången gled ut handen på mig, det här var första gången jag tränade utan ortosen på höger långfinger, sedan i juli.

Men naturligtvis så är jag vid gott mod!
Och tack Emma för pepp!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar