lördag 18 december 2010

Moshi 4-ever!

Fina fina Moshi!
Ju rorigare desto battre och Moshi ar alldeles fenomenalt. Till min stora fortjusning sa hade inte Buffalo Hotell renoverats sonder utan holl stilen med malade stengolv, vita vaggar och myggnat och galler for fonstren. Vi har fatt ett rum med eget badrum och till Daniels stora lycka sa kan han fa sitta pa toaletten. Duschen forafaller ocksa fungera. Uppgraderat och tiptop alltsa! Vi har takflakt, aven kallad Air Condition.
Samma gamla brungula brodrost stod kvar i hotellets frukostmatsal och rakt over den gropiga grusvagen ligger det fina indisk-italienska stallet kvar (Markus, minns du!?).
Jag har hittat tillbaka till mitt karaste av alla kaffe-och-lunchstallen: Coffee House pa Hill St. Dar har vi atit en tidig smorgaslunch med kaffe och farskpressad Mangojuice. Lyckan i kroppen vet inga granser. Inga granser.

Min swahili borjar poppa upp allt eftersom jag hor den och jag hoppas att Khalfan, var utmarkte safariguide som vi kommer att traffa igen pa mandag ska hjalpa mig att fa ordning pa lite anvandbara bojningar nu nar jag behover kunna boja spraket efter ett 'vi' istallet for efter ett 'jag'.

Jag har spanat in damerna som sitter pa trottoaren med stora hinkar fulla med de finaste av mognaste sma mango. Jag ska vaxla ner en alldeles for stor sedel till lite mindre for att snart kunna handla mango pa gatan.

Jag ar tacksam over att vara ifran det alldeles hopplosa hotellet med heltackningsmattor och room service och lasta grindar och over att istallet fa vara har i dammet och ljudet och dofterna, over att kunna rora mig fritt och kunna handla mango pa gatan.
Moshi 4-ever!

2 kommentarer:

  1. Vi förstår att du trivs i ditt Afrika Rebecka. Njut och ha det bra. Roligt att Daniel också gillar det hela. Kramar från mor och far

    SvaraRadera
  2. Ah, jag hör att du upplever ditt Afrika igen!

    Ja, den restaurangen minns jag! Bra service och god mat!

    Jag tycker dock att Daniel blir berövad en fin upplevelse genom att ni inte reser till Tanga. Jag tänker närmast på den imponerande usla servicen på det hotellet vi bodde på. Minns du hur vi satt och väntade på att beställa mat medan två eller tre i personalen halvlåg över ett bord strax intill oss och sov?

    SvaraRadera