fredag 10 september 2010

Hej Helg.

Hemma.
Jag ska ta helg om en stund. Efter en lagom lång fredag och efter en vecka med bra tempo på jobbet så är det så löjligt skönt att få komma hem och känna lugnet en stund. Jag ska bara kolla lite mail, ringa ett par samtal som inte hunnits med under dagen och sedan stänga kontoret (eller i alla fall telefontiden) för veckan.

Jag ska laga en mustig och rejäl köttgryta och välkomna hösten.

Sedan ska jag slå upp dörrarna till nästa kontor och ägna helgen åt annat, på olika sätt nödvändigt arbete. Både jobb inför nästa vecka och jobb som anknyter till den här sidan.
Själva TEXTA. är tänkt att köra igång i Oktober men förberedelserna är det aldrig för tidigt att börja med.

Igår bevakade jag Garnisonsloppet ihop med min kamera. Garnisonsloppet är ett årligen återkommande 3-kilometerslopp för alla som vill och som lever upp till kriteriet om att jobba på garnisonsområdet i Linköping. Eftersom jag alltså inte gör det så fick jag och kameran heja på istället.
Längst fram trampade naturligtvis de män och kvinnor som hade god kondition och gott självförtroende och som även satte viss ära i att pressa tiden från föregående år. En prålig och välputsad pokal hägrade för de tre snabbaste tiderna.
När de som suktade efter dessa pokaler hade rusat iväg på vältränade ben lunkade joggargruppen efter, omedelbart avhakade från ledargänget men redan från start långt före flanörerna i kostym och nummerlapp.
Vinnartiden på tre kilometer landade på fina 10.40. Flertalet av deltagarna verkade dock mest vara intresserade av samvaron och den hägrande kycklingsalladen vid målgång.
Och jag kan inte klandra dem.
Efter en stunds bevakning av Garnisonsloppet, pokalerna och kycklingsalladen så började även jag önska mig ett kontor på Garnisonen och en anledning att börja springa korta löprundor i högt tempo.
Mannen, på upploppet och på väg mot en beundransvärd fjärde plats!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar