tisdag 9 november 2010

Bröllop i Princeton!

nygifta
Nu är vi hemma igen. Efter höstens andra varv till New York. Jag vet, det är helt galet men det vore galnare ändå att missa det bröllopet som var i helgen, i fina fina lilla Princeton!
Min fina Emma gifte sig med världens bäste Bob!
Och sedan vi själva gifte oss i maj så blir jag precis sådär överväldigad och rörd av vigslar som andra gifta par brukar bli. Det blev jag inte innan, då var det bara jättefint och stort i största allmänhet. Men efter att själv ha lovat allt så är det ännu större att gå på bröllop.
Så jag var tårögd och lycklig för dem och deras val.
bordsdekoration
Lördag med Danne Malmgren
Sedan var det bubbel och middag och kalas och cupcakes och idel festligheter ända tills jetlagen kom och slog mig och Daniel i huvudet. Vi var stolta över att ha orkat hänga med till midnatt. Övriga fortsatte i flera timmar till.
På söndagen åt vi en härligt amerikansk och fullständigt överdriven brunch. Jag fokuserade på våfflor med äpplekompott och lönnsirap. Det och frukt och såklart lite omelett med bacon, men där låg inte fokus.
De som önskade kunde få allt från spagetti med köttfärssås till pecanpaj via scrambled eggs och bagels eller lax eller friterade french toast eller ungefär vad som helst. Allt utom en rejäl kopp kaffe och en tallrik yoghurt. Men det gjorde inget för det hade vi redan hunnit med på kafé tidigare på morgonen, för man är ju precis lika vaken på morgonen som man är knockad på kvällen och redan vid 05.30 vaknade jag av att jag var hungrig. Vid 8 stod vi inte ut längre och tjuvade en kaféfrukost innan brunchen.





Det var hur som helst en utmärkt helg med vänner och bröllop och både New York och Princeton. Men mest av allt bröllop.

Princeton

2 kommentarer:

  1. Visa bild på din outfit Rebecka!! Valde du nån av dem jag hittade dig stå och håll ai på stan häromsist??

    SvaraRadera
  2. Sara: Nope, det blev ingen av dem. Jag snokade rätt på amerikansk etikett och vid bröllop som börjar efter 17 så får man ha svart cocktailklänning, så det hade jag!
    Jag var snygg men det finns inga bilder på mig i min kamera så du får kolla på min outfit på frifot.blogspot.com istället. ;-)

    SvaraRadera