lördag 27 november 2010

Bästa helgnöjet: gymet.

Få rutiner slår vår lördagsrutin! Frukost-gymet-lunch på Hälso Freak.
Det är så skönt att ha en förmiddag på gymet, det är ganska lugnt och trivsamt och jag är pigg och lagom mätt. Vardagsträningen sker alltid efter jobbet och ofta är jag lite halvhungrig redan när jag börjar träna, eftersom det är länge sedan lunch och mellis ofta är lite svårt att få till på eftermiddagen.
Men lördagarna är sköna.
Och Frisk, där jag tränar har ett alldeles rasande bra samarbete med finfina Kami hårdesign på Platensgatan, vilket för mig innebär att det är fest att duscha på gymet och tvätta håret med Redkens utmärkta schampo.
Som en bonus.

Nu är jag sådär skönt trött i kroppen och påfylld med lunch på kycklingenchiladas på Hälso Freak.
Daniel har precis druckit sitt cholera-vaccin och vägrar dricka kaffe med mig innan det gått en timme, för så stod det på förpackningen. Själv skippar jag cholera-vaccinet den här gången, jag är helt marinerad i vaccin sedan tidigare resor.
Däremot borde jag plocka upp en gammal förpackning malariaprofylax (Lariam) ur min nödproviantslåda i källaren. De blev av någon anledning över från förra resan till Tanzania...

Det börjar dra ihop sig för oss.
Hunden kommer tro att vi har övergett honom på riktigt när vi nu blir borta mer än en helg. Lyckligtvis har vi ju familj i krokarna som tittar till både hund, hus och sportkanaler när vi är borta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar