lördag 23 oktober 2010

Siggi Stardust

Det är fullt möjligt att vi har världens raraste hund. Han är håröm och gillar inte att bli blöt. Han älskar bodylotion och grönsaker. Han har ätit upp flera duschskrapor och sedan en dryg vecka har vi inte sett till duschbrunnslocket. Han ser till att det bara finns udda strumpor i huset men placerar i gengäld ut dem precis överallt. I natt vaknade jag av att han ville ligga på min huvudkudde och liksom ovanför mig. Som  om han var en katt. Ganska ofta kan man tänka att det är en katt i den där hunden. Han sitter gärna på fönsterbrädet eller på armstöden på sofforna, och han jagar torra löv med tassarna.
Han älskar att sola och riva ut innehåller ur papperskorgar. I badrummet har vi sedan i somras fått placera papperskorgen i badkaret sedan han listat ut finessen med pedalhinken.
Mest av allt gillar han att gräla på sina bollar.

Nu sover han i sängen, med alla fyra ben i luften. 
Sötast på planeten.


doggylicious

doggyvicious


4 kommentarer:

  1. Kan du utveckla det med att han älskar body lotion. Vill han bli insmetad i lotion eller är det en något han gärna snaskar på? Blir hemskt nyfiken.

    SvaraRadera
  2. hehe.
    Marta, jag har små tandmärken på flertalet tuber med parfymerat kräminnehåll och han åt upp det som var kvar i min burk med Hawaiian Tropics beach balm...

    SvaraRadera
  3. Det var den vackraste kärleksbeskrivning till en fyrbening som jag nånsin läst! Tror jag lånar ditt "finast på planeten" till nåt egenändamål..

    SvaraRadera