söndag 31 oktober 2010

hobisk inspiration

Idag har jag träffat på en man som helt ogenerat hängde i receptionen på gymet, iförd Vibram Fivefingers! Jag kunde såklart inte hejda mig själv -och jag hade inte heller ambitionen att hejda mig- så jag öste ur mig mina tusen frågor, fick känna på skorna och vi kunde gemensamt konstatera att det här är en uppgraderad och i jämförelse jättedyr sockeplast med tår.
Hans Vibram 5-fingers var blekt hudfärgade och lila mellan tårna, som för att skrika åt omvärlden att titta mellan tårna på honom. Det såg för övrigt hobiskt ut, påklätt men med nakna fötter.
fötterna, som kan behöva en tålig Vibram-sula

Det ÄR ju inte för att det är snyggt som det här är spännande eller intressant. Utan delvis just därför att det är lite udda och så kommer de också med den där lilla förhoppningen om att knäproblemet ska minska.
Mannen på gymet menade sig ha fått bättre knän och även att han sprang på dessa sulor året runt, eller i alla fall på alla underlag som man springer på med andra, vanliga löpardojor.

Jag är tveklöst inspirerad och i veckan ska jag köpa mig ett par vibramsulor; supersockeplasten!
Sedan ska den här bloggen ta fart också!
Jag såg att Therese på andra sidan Roxen trodde att den här bloggen hade sitt ursprung från botten på en rödvinsflaska men hon ska snart få se, kanske när jag susar genom Norsholm att så inte är fallet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar