lördag 23 oktober 2010

Barfota alltså.

Den här bloggen ska handla om mitt äventyrliga förhållande till mina fötter. Jag kom som av en händelse på idén att jag skulle börja med barfotalöpning. Jag vet inte riktigt hur det kom sig men nyfikenhet uppstod när jag snubblade över ett par skor som jag tyckte såg sköna ut och som var avsedda för att skapa barfotakänslan. Jag köpte inte skorna men började fundera och googla och kolla runt lite.

Det här var helt nyligen.
Och jag har beslutat mig för att blogga om det här. Jag vet inte om jag kommer att gilla barfotagrejen men det märker vi ju, och antingen blir jag en i gruppen som trotsar skeptiska blickar och springer i den fula lilla strumplika skon med fem tår även framöver, eller så sågar jag konceptet som fånigt och lägger av, men då kan väl det också vara intressant för någon som är där jag är nu och funderar på att börja.

Det låter ju onekligen ganska vrickat och lite spännande.
Jag har inga barfota-löpar-sulor än men jag ska skaffa sådana så snart jag har bestämt mig för modell.
När det snöade igår så undrade jag hur listig den här idén egentligen var... men det är ju inte värre än att jag upptäcker att det inte är något att hålla på med på vintern, vi får se!

6 kommentarer:

  1. God morgon! Lite misstänkt är det ju att detta barfotaprojekt är upplagt relativt sent en lördag kväll. Det är inte så att det var en ovanligt blöt kväll igår? (Och då tänker jag inte på den fallande snön.) Hur som helst önskar jag lycka till. Hälsningar från Therese på andra sidan Roxen

    SvaraRadera
  2. Den här skon låter spännande. Det ska bli kul att få se en bild på en sån sko.

    SvaraRadera
  3. Du är ju underbar, jag ser fram emot att läsa mer om dina fotäventyr! Att du har båda två på jorden råder ingen tvekan om, frågan kanske bara är hur dessa ska ta sig framåt. Du får mig att skratta och har definitivt gjort min dag med de två första inläggen på denna blogg - lets run!

    SvaraRadera
  4. Elisabeth, ska inte du också ha ett par så springer vi ikapp!?

    SvaraRadera
  5. Men nu fattar jag inte.. Vad hände med din förra blogg? Vretakloster Tomte Brulée mm...

    SvaraRadera
  6. Sara, jag har två. den här skulle inte bli så särskilt seriös men den är mycket roligare och mindre pretentiös. Jag trodde inte riktigt själv på idén men det var ju så roligt att göra själva bloggen, med typsnitt och bakgrundsbiler och grejer... så både textavretakloster.blogspot.com och den här; frifot.blogspot.com finns.

    SvaraRadera