lördag 12 mars 2011

som sagt, förlåt försummade blogg, det här var inte meningen.

Tiden bara rasslar iväg.
Dagarna är proppfulla av jobb, en massa roligt jobb men likväl är dagarna fulla av det. Och liten tid och liten ork har funnits över till denna, min blogg.
Nåja. Det ska bli en förändring.

Uppstart av nya mottagningen i Motala har varit ett äventyr! Äventyr är toppen. Äventyr tar också på krafterna och är uppslukande i största allmänhet. Det är delvis av den anledning äventyr är så populära, kan man tänka. Det äventyret jag har levt i sedan tidig morgon efter att vi kom hem från Afrika har varit just sådär krävande och uppslukande. Och populärt.

Den där kursen jag skulle läsa på distans den här våren kom av sig lite. Lyckligtvis fanns det ingen deadline och föreläsningarna ligger på nätet. Kurslitteraturen ligger här som en påminnelse. Kurslitteraturen kunde nästan lika gärna vara skriven på ett hemligt språk, eller i alla fall vilket som helst av alla de många språk jag inte alls behärskar. Nåja, en dag ska jag ta tag i det där, och läsa sakta från början istället för att stressat fingra igenom sidorna mitt i boken utan att läsa, det löser liksom inte problemet.

Den där träningen har också den kommit av sig lite. Visst, veckor som inte av någon särskild anledning avviker från den genomsnittliga rymmer tre träningspass, att jämföra med tidigare fyra-fem. Skillnaden är nu att jag måste träna två pass på helgen för att få till dessa tre och helgerna lockar allt som oftast med andra aktiviteter. Så träningen har blivit lidande. Och hemmagymet här nere i källaren utvecklas tillsammans med diverse tränings-appar till telefonen.

Men det är ok. Det får vara sådär nu, det får vara sådär i alla fall några månader till. Vi startar snart upp nya kliniken i Mjölby och så har Texta fått alldeles utmärkt skrivjobb som mer än gärna får gå före det där fjärde och femte träningspasset under våren.

Så från och med nu ska jag upparbeta lite tempo i den här bloggen igen, om någon som tidigare läste den fortfarande kommer ihåg adressen hit så ska de få se!

3 kommentarer:

  1. Klart jag kommer ihåg....och ska hålla ögonen öppna för nya inlägg!!

    SvaraRadera
  2. Äntligen Rebecka! Jag har koll vet du.. Dessutom är jag i Motala 1-2 ggr i veckan nu för tiden, hör av mig och kollar om vi kan få till en lunch! Kram kram

    SvaraRadera
  3. Jag gläds och hoppas över skrivjobbet!
    Kram

    SvaraRadera