lördag 19 mars 2011

godmorgon

Jag och doggen har varit på morgonpromenad. Vi gick till lekplatsen och tillbaka. Han kissade ett litet kärleksbrev vid Smillas trädgård och var på fint humör. Under tiden hittade jag en videbuske. Solen skiner och varenda liten sparv är uppfylld av livslust. Jag hängde upp ett gäng nya talgbollar i plommonträden, så att småfåglarna ska vara fortsatt glada och muntra.
Sedan har vi krupit in i vårt bo, dragit upp fötterna i soffan, druckit kaffe och försett oss -och nu syftar jag på mig och mannen- med stepsils och ipren. Jag hoppas att det ska finnas animerade filmer på tv:n, Daniel hoppas på sport. Vi räknar med att sitta här och tycka synd om oss själva och varandra idag.
Jag tänker på Jewels 'Cold Song' och vet att det är inte alls sådär det är att vara sjuka ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar